Baby Bag

6 კულინარიული შეცდომა, რომელსაც ყველაზე გამოცდილი დიასახლისებიც უშვებენ

6 კულინარიული შეცდომა, რომელსაც ყველაზე გამოცდილი დიასახლისებიც უშვებენ

ცნობილმა პედიატრმა ევგენი კომაროვსკიმ 6 კულინარიული შეცდომა დაასახელა, რომელსაც ყველაზე გამოცდილი დიასახლისებიც კი უშვებენ.

  • პროდუქტების გასინჯვა

დიასახლისების დიდი ნაწილი პროდუქტებს სხვადასხვა მიზნით გემოს უსინჯავს. ძალიან დიდი შეცდომაა მოუმზადებელი ნახევარფაბრიკატი პროდუქტების გასინჯვა მასში მარილისა და სანელებლების შემცველობის დასადგენად. ამაზე უფრო საშიშია საკვების გასინჯვა იმ მიზნით, რომ გაიგონ, გაფუჭდა თუ არა ის. ბევრი ქალბატონი გემოს უსინჯავს ცომს, რომელიც უმ კვერცხს შეიცავს. ეს, შესაძლოა, სალმონელოზის წყაროდ იქცეს, რის გამოც, ამ მავნე ჩვევაზე უარი უნდა ვთქვათ.

  • ყველა პროდუქტის დასაჭრელად ერთი დაფის გამოყენება

უმი ხორცის დაფა სხვა პროდუქტებისთვის არ უნდა გამოიყენოთ. სამზარეულოში აუცილებლად უნდა იყოს ცალკე დაფა ხორცის, თევზის, ბოსტნეულისა და მზა პროდუქტებისთვის. უმი და მზა პროდუქტები ერთად არ უნდა დაიჭრას.

  • ფრინველის ხორცის გარეცხვა გამდინარე წყალში

ეს გავრცელებული ჩვევა ძალიან საზიანოა. კამპილობაქტერიოზის ბაქტერია თითქმის ყველა ფრინველის ნაწლავში გვხვდება. ის ადვილად კვდება მაღალი ტემპერატურის ქვეშ, როდესაც პროდუქტის სათანადო თერმული დამუშავება ხდება. ქათმის ხორცის წყლის ჭავლის ქვეშ გარეცხვის დროს, შხეფები სამზარეულოში სხვადასხვა ადგილზე ეცემა, ხვდება ხელებსა და ტანსაცმელზე, რაც ინფიცირების რისკებს ზრდის. ინფიცირების თავიდან აცილებისთვის საკმარისია ხორცის სრულფასოვანი თერმული დამუშავება.

  • კერძების გაგრილება

ჩვეულებრივ დიასახლისები ცხელ კერძებს მაცივარში არ ინახავენ, რათა მისი დაზიანება თავიდან აიცილონ. ისინი კერძს ოთახის ტემპერატურაზე 8-10 საათის განმავლობაში გასაციებლად ტოვებენ, რითაც მასში ბაქტერიების გამრავლების რისკებს ზრდიან. ამ ყოველივეს თავიდან ასარიდებლად კერძი სწრაფად უნდა გააციოთ, თუნდაც ცივ წყალში. ევგენი კომაროვსკის თქმით, 30 გრადუსამდე ტემპერატურაზე, კერძის გასაცილებლად დატოვება მაქსიმუმ 2 საათით შეიძლება, 30 გრადუსზე მაღალ ტემპერატურაზე კი მხოლოდ 1 საათით.

  • ეკონომია სარეცხ ღრუბლებსა და ტილოებზე

ევგენი კომაროვსკის თქმით, სამზარეულოს ტილოებზე მიკრობების კონცენტრაცია 100-ჯერ მაღალია ვიდრე საზოგადოებრივ ტუალეტებში. პედიატრმა ქალბატონებს ურჩია, რომ თუ ისინი ტილოებს ვერ ელევიან, ის თეფშზე დადონ და სულ ცოტა 1 წუთით მიკროტალღურ ღუმელში მოათავსონ. ამგვარად ისინი სტერილიზაციის პროცედურას ჩაატარებენ და ინფექციის პოტენციურ წყაროს გაანეიტრალებენ.

  • ხელების იშვიათად დაბანა საკვების მომზადების პროცესში

ევგენი კომაროვსკის თქმით, დიასახლისები ხშირად ვერ ხვდებიან, რამდენად მნიშვნელოვანია კერძის მომზადებისას ხელების ხშირი დაბანა. მისი თქმით, დიასახლისმა საკვების მომზადების ყველა ეტაპის დაწყებისა და დასრულების შემდეგ ხელი აუცილებლად უნდა დაიბანოს.

წყარო: ​komarovskiy.info 

შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

აკადემიკოსმა შალვა ამონაშვილმა ბავშვის ნიჭის აღმოჩენისა და მისი შემოქმედებითი უნარების წახალისების მნიშვნელობაზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ მშობელმა შვილის ნიჭიერება უნდა წაახალისოს, თუმცა ბავშვის განსაკუთრებული უნარებით არ უნდა იტრაბახოს:

„მშობლები ისე მიეჩვივნენ თავიანთ ბავშვებს, რომ მარტო ცუდს ხედავენ მათში. ვიღაც ჩივის, რომ ბავშვი ზარმაცია ან მეტისმეტად აზვიადებენ რაღაც პატარას, რომ „ჩემი შვილი გენიოსია.“ ან ერთი აქვთ ხოლმე, ან მეორე. ​თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი ბავშვი ასეთია. შეუწყვე ხელი ბავშვს ნივთებით, საგნებით, საუბრებით, რომ ეს ნიჭი უფრო იფურჩქნებოდეს. დრო უნდა ამას. მამამ მეტი დრო მონახოს, დედამ მეტი დრო მონახოს.“

შალვა ამონაშვილის თქმით, ბავშვზე ერთი კვირის დაკვირვებითაც შეგვიძლია მისი მისწრაფებების და ინტერესების აღმოჩენა:

„ბავშვი გიჩვენებთ ამას, რა აინტერესებს. რომ დააკვირდეთ ბავშვს ერთი კვირის განმავლობაში, დაინახავ, საითკენ უფრო მიისწრაფვის შვილი. თუ ეს ვერ დავინახეთ, ჩვენ ეს არ გვიშლის ხელს, რომ ​შევთავაზოთ სხვადასხვა რამ. რომ დაინახავს ბავშვი, ის უკვე გააკეთებს არჩევანს. როდესაც მაგიდასთან სხედხართ და გაშლილია მაგიდა, შეიძლება არც იცოდეთ, რისი მირთმევა გსურთ, მაგრამ რომ დაინახავთ მაგიდაზე ამ კერძს, მიხვდებით.“

„ადამიანმა ხომ უნდა იხაროს ცხოვრებით. მე რასაც გთავაზობთ ჩემი შემოქმედებით და თქვენ ამას იღებთ, ეს არის ჩემი სიხარულის წყარო. სიხარულის გარეშე აბა რა იქნება ჩვენი ცხოვრება?! შემოქმედება სიხარულის წყაროა. ჩვენთან ცოტა მასწავლებელი ​აღვივებს ბავშვში შემოქმედებით უნარებს. განა იმიტომ, რომ ცოტა მასწავლებელია დაბადებული ამ უნარებით. ჩვენ ვზღუდავთ მასწავლებელს სტანდარტებით, არც იქით უნდა იყოს, არ აქეთ. სისტემა ზღუდავს პედაგოგს. მე არ მინდა, ვინმე დავადანაშაულო, მაგრამ ის, ვინც მასწავლებელს ხელმძღვანელობს, მას არ უბიძგებს შემოქმედებითობისკენ. ეშინია კიდეც, თუ მასწავლებელმა შემოქმედებითობა განავითარა, ვაითუ დაარღვიოს სახელმწიფო მოთხოვნები. მასწავლებელთა 15-20 % ყოველთვის უნდა ასცდეს სტანდარტს. სხვანაირად ახალი სტანდარტები როგორ დაიბადება?!“ - აღნიშნულ საკითხებზე შალვა ამონაშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დღე“

წაიკითხეთ სრულად