Baby Bag

„დედა, რომელიც ნერვიულობს, რომ ბავშვმა საერთოდ არ ჭამა, ან არ ჭამა საკმარისი საჭმელი, იწყებს დაძალებს, რაც არის ფუნდამენტური შეცდომა...“

„დედა, რომელიც ნერვიულობს, რომ ბავშვმა საერთოდ არ ჭამა, ან არ ჭამა საკმარისი საჭმელი, იწყებს დაძალებს, რაც არის ფუნდამენტური შეცდომა...“

„დედა, რომელიც ნერვიულობს, რომ ბავშვმა საერთოდ არ ჭამა, ან არ ჭამა საკმარისი საჭმელი, იწყებს დაძალებს, რაც არის ფუნდამენტური შეცდომა.

ჭამა არის სიამოვნების მომგვრელი რამ, უცებ კი ამ სიამოვნების პროცესს შენ გადაუქცევ დისციპლინად. ეს კი უკვე მის ფსიქიკაში იწვევს ცვლილებას. უჭმელი ბავშვი ყოველთვის ძალადობის მსხვერპლია, აუცილებლად ბავშვი თავის სარგოს მიიღებს.

შემდეგი დიდი შეცდომა კითხვის დაძალებაა. 

თუ ადამიანს წიგნის კითხვა არ ვუქციეთ სიამოვნებად, ეს მისთვის გახდება სავალდებულო. თქვენი საყვარელი წიგნი ყოველთვის პასუხობს თქვენს რაღაც შეკითხვას. თუ თქვენ თქვენი თავი, გრძნობა, შეკითხვა ვერ აღმოაჩინეთ, თვითენდიფიკაცია ვერ გააკეთეთ, წიგნი არ მოგეწონებათ. ერთ პატარა საყვარელ ბიჭს, რომელიც სულ ნაგვით გამოტენილი ჯიბეებით დადიოდა, ვეუბნებოდი, რომ შენ ხარ ნამდვილი ტომ სოიერი. ბოლოს მკითხა, ვინ არის ეს ტომ სოიერი, რატომ ვარ ტომ სოიერიო. დიდი სიხარულით წაიკითხა ტომ სოიერი, რადგან იქ ეძებდა თავის თავს. ასევე ერთი გოგონა, რომელიც ისეთი ძლიერი და ღონიერი იყო, რომ ხელში მწევდა, იმას ვეუბნებოდი, რომ ნამდვილი პეპი ხარ თქო. ვცდილობდი, რომ მათ ეპოვნათ იმ წიგნში რაღაც მნიშვნელოვანი. მთავარია, არ მოხდეს დაძალება და მოხდეს დაინტერესება.

საქართველოში ბავშვების 99 პროცენტი ამბობს, რომ ვერ იტანს ფიზიკას, ეს ხომ პედაგოგის ბრალია. ამ დროს ეს არის საგანი, რომელიც ყველაფრის პასუხს გაძლევს, უცებ აღმოჩნდება, რომ არც ერთ ბავშვს ის არ აინტერესებს. მერე მშვენივრად ჩაუჯდებიან ხოლმე „დისქავერის“ გადაცემას და უყურებენ ასტროფიზიკაზე გადაცემას. მე შაყირით მაქვს ნასწავლი რაღაცეები, რაც არ მომწონდა. აი რაც მომწონდა, ის უფრო დამავიწყდა და რაც „ღადაობით” ვისწავლე, ის უფრო მიყვარს. ანუ თუ ბავშვს რაღაც არ მოსწონს, ჯობს ასოციაციური კავშირი გავაბათ მხიარულებასთან.“

ფსიქოლოგი ნათია ფანჯიკიძე

წყარო: აზროვნების აკადემია

არ დაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მ თქვენთვის, ქალებისთვის შექმნა ახალი სივრცე, სადაც ყველაზე მცოდნე დედები იყრიან თავს. ჯგუფის დასახელებაც სწორედ ასეა - „მცოდნე დედების ჯგუფი“, რომლის საშუალებით დედები ერთმანეთს საკუთარ გამოცდილებას გაუზიარებენ. (ჯგუფში გასაწევრიანებლად ნახეთ ბმული - „მცოდნე დედების ჯ​გუფი“)

როგორ მოვიქცეთ, თუ ბავშვს ახალი საკვების გასინჯვა არ სურს? - ფსიქოლოგის რეკომენდაციები Mom...
მედიაპორტალი MomsEdu.ge ახალ რუბრიკას წარმოგიდგენთ - ფსიქოლოგის რეკომენდაციები. ყოველ ხუთშაბათს გაეცანით ბავშვთა ადრეული განვითარების სპეციალისტის, მარი ჯოხარიძის რჩევებს, მოგვწერე...

შეიძლება დაინტერესდეთ

,,მაწონი არის ძალიან სასარგებლო და უნიკალური პროდუქტი, რაც ქართველებს გვაქვს, თუმცა...'' - ბავშვთა კვებაზე პედიატრი ანა მაღრაძე საუბრობს

,,მაწონი არის ძალიან სასარგებლო და უნიკალური პროდუქტი, რაც ქართველებს გვაქვს, თუმცა...'' - ბავშვთა კვებაზე პედიატრი ანა მაღრაძე საუბრობს

რატომ უნდა ამოიღოს მშობელმა კატეგორიულად შვილის კვების რაციონიდან შაქარი და რა უარყოფით შედეგებამდე შეიძლება, მიიყვანოს მოზარდი ტკბილეულისკენ მიდრეკილებამ - ამის შესახებ ,,რადიო ფორტუნასთან" საუბრისას პედიატრმა, ანა მაღრაძემ განმარტა.

,,ტერმინი ,,გასინჯვა" უკვე არასწორია, რადგან ბავშვთა კვება არის ერთ-ერთი მთავარი და უმნიშვნელოვანესი საფეხური ჩვენთვის, პედიატრებისთვის და ბავშვებისთვის. სწორედ  სწორ კვებას ეფუძნება ბავშვის ჯანმრთელობა, მისი სწორი ფიზიუკრი და გონებრივი განვითარება. შესაბამისად, ნებისმიერი საკვები ინგრედიენტი ბავშვის კვების რაციონში შეგვაქვს გარკვეული ასაკობრივი კატეგორიის მიხედვით.

მაწონი არის ძალიან სასარგებლო და უნიკალური პროდუქტი, რაც ქართველებს გვაქვს. თუმცა, მისი ადრეული ასაკიდანვე დაწყება, რა თქმა უნდა, ბავშვისთვის არასასურველია. ეს არის ცოცხალი პროდუქტი, რომელიც შეიცავს ისეთ ბაქტერიებს, რომლებიც ჩვენს ნაწლავურ მიკროფლორაში იწვევენ დუღილის პროცესს. მისი გადადამუშავებელი ფრმენტები ერთ წლამდე ასაკის ბავშვებს, ფაქტობრივად, არ აქვთ. 

პირველი კვება, როგორც წესი, იწყება ან მარცვლეულის ფაფით ან, გამონაკლის შემთხვევებში, ბოსტნეულის პიურით. რა თქმა უნდა, შემდგომ უკვე ვამატებთ ხილს, ოღონდ ყველაფერი ერთად, ცხადია, არ უნდა შევიტანოთ ბავშვის საკვებ მენიუში, არამედ - სათითაოდ, მინიმუმ, რამდენიმეკვირიანი ინტერვალებით.  თვითონ მარცვლეულის ფაფასაც ვაძლევთ სათითაოდ, სხვადასხვა სახეობას, რათა, აუტანლობის ან ალერგიის შემთხვევაში, მარტივად შევძლოთ დიფერენცირება.

ფაფების დატკბობა არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება. ზოგადად, შაქარი და მარილი არის ორი ყველაზე მავნე პროდუქტი, რაც კაცობრიობას გააჩნია. მშობლებს კატეგორიულად ვაფრთხილებ ხოლმე, მინიმუმ 5 წლამდე ბავშვმა საერთოდ არც კი უნდა იცოდეს, რა არის ტკბილეული. ვაძლევთ მხოლოდ მარცვეულის ფაფას, თავიდან - ურძეოს და შემდგომ, ნელ-ნელა შემოგვაქვს რძიანი. არანაირი შაქრის დანამატი არც ფაფაში და არც შემდეგ სხვა საკვებში არ უნდა იყოს. ორ წლამდე ტკბილეულს კატეგორიულად ვკრძალავთ. შაქრის რაოდენობა, რაც საკვებ რაციონში უნდა შედიოდეს, არის 30, მაქსიმუმ 40 გრამი. ამაზე მეტი შაქარი არ უნდა მიიღოს ბავშვმა, ის არანაირ ტკბილეულს არ უნდა იღებდეს - არანაირ ტკბილ სითხეს, არანაირ ტკბილ საკვებს. მათ შორის, ოჯახში გამომცხვარი ორცხობილებიც არ უნდა შეიცავდეს შაქარს. არომატისთვის ხშრად ვურჩევ ხოლმე, გამოიყენონ ცოცხალი ხილი. 

შაქარი, ზოგადად, ძალიან ბევრ რაიმეს აზიანებს. ის ორგანიზმში არღვევს მეტაბოლიზმს, იწყება ინსულინალური აპარატის გადატვირთვა, გამოფიტვა, რაც განაპირობებს დიაბეტს, ბავშვობის ასაკში შეიძლება - იყოს სიმსუქნის წინაპირობა, ბავშვთა ასაკში განვითარებული ჭარბი წონა მოზრდილ ასაკში სწორედ დიაბეტის განვითარების პირობებს ქმნის", - აღნიშნავს ანა მაღრაძე.


წყარო: ,,​რადიო ფორტუნა"

წაიკითხეთ სრულად