Baby Bag

,,​ხმა­უ­რი­ა­ნი ბავ­შვი ითხოვს შვე­ლას და უფრო ჩანს პრობ­ლე­მა, რისი მოგ­ვა­რე­ბაც დრო­უ­ლად შე­იძ­ლე­ბა" - როგორ დავეხმაროთ ბავშვს სწავლის პროცესში?

,,​ხმა­უ­რი­ა­ნი ბავ­შვი ითხოვს შვე­ლას და უფრო ჩანს პრობ­ლე­მა, რისი მოგ­ვა­რე­ბაც დრო­უ­ლად შე­იძ­ლე­ბა" - როგორ დავეხმაროთ ბავშვს სწავლის პროცესში?

"​ბოლო დროს ყვე­ლა­ზე ხში­რად მო­დი­ან ბავ­შვე­ბი, რომლებსაც უჭირთ სწავ­ლა. უც­ნა­უ­რია, ხომ? ძა­ლი­ან ბევ­რი რამ კეთ­დე­ბა სკო­ლა­ში, მაგ­რამ ასე­თი შემ­თხვე­ვა ხში­რია. არის ისე­თი შემ­თხვე­ვე­ბიც, როცა ბავ­შვს ქარ­თუ­ლად კი­თხვა უჭირს და ინ­გლი­სუ­რად - არა. ეს კი­დევ უცხო ფე­ნო­მე­ნია", - ამის შესახებ ნეიროფსიქოლომა, თამარ გაგოშიძემ გადაცემაში ,,შუადღე" ისაუბრა. 

როგორც მან აღნიშნა, სკო­ლა საჭიროა იმისთვის, რომ ადამიანი მო­მა­ვა­ლი ცხოვ­რე­ბის­თვის მო­ემ­ზა­დოს, ის კი წერა-კითხვის გარეშე არ არსებობს.

გაგოშიძის თქმით, გაჯეტები და სახელმძღვანელოები კონ­კუ­რენ­ტად ვერ გა­მოდ­გე­ბა, რად­გან გა­ჯე­ტე­ბი არის მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი და ცნო­ბის­მოყ­ვა­რე­ო­ბის აღ­მძვრე­ლი, შავ-თეთ­რი ტექ­სტე­ბი კი აღარ აინტერესებთ, რასაც აქვს თავის შედეგი.

"როცა ბავ­შვი ხე­დავს, რომ მისი ყვე­ლა თა­ნა­ტო­ლი კითხვას მარტივად ართმევს თავს და თა­ვად ვერ აკე­თებს, ხდე­ბა პი­როვ­ნე­ბის გა­უ­ფა­სუ­რე­ბა. როცა ბავ­შვს უჭირს წერა-კი­თხვა, ამას ვე­ძა­ხით დას­წავ­ლის უნა­რის დაქ­ვე­ი­თე­ბას. ყვე­ლას შე­უძ­ლია სწავ­ლა, მაგ­რამ მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლი დას­წავ­ლის პრობ­ლე­მა შე­იძ­ლე­ბა, ზო­გი­ერთს ჰქონ­დეს. ასეთ ბავ­შვებს ინ­ტე­ლექ­ტი მა­ღა­ლი აქვს და როცა ხე­და­ვენ, რომ რა­ღაც ელე­მენ­ტა­რულს ვერ აკე­თე­ბენ, ეს არის მათი გა­უ­ფა­სუ­რე­ბის მაქ­სი­მუ­მი.

არ მიყ­ვარს წყნა­რი ბავ­შვე­ბი, ჩუ­მად არი­ან და ეს კომ­ფორ­ტუ­ლია მშობ­ლის­თვი­საც და მას­წავ­ლებ­ლის­თვი­საც. თუმ­ცა, არ იცი, შიგ­ნით რა აქვს ბავ­შვს. ხმა­უ­რი­ა­ნი ბავ­შვი ითხოვს შვე­ლას და უფრო ჩანს პრობ­ლე­მა, რისი მოგ­ვა­რე­ბაც დრო­უ­ლად შე­იძ­ლე­ბა. ამი­ტომ, თა­ნა­მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა და ჩარ­თუ­ლო­ბა პრო­ცეს­ში აუ­ცი­ლე­ბე­ლია", - ხაზს უსვამს თამარ გაგოშიძე.



წყარო: ​"შუადღე"