Baby Bag

ტელევიზორი ინტერიერში - 4 შეცდომა, რომელსაც ყველაზე ხშირად უშვებენ

ტელევიზორი ინტერიერში - 4 შეცდომა, რომელსაც ყველაზე ხშირად უშვებენ

მედიაპორტალი MomsEdu.ge ახალ რუბრიკას წარმოგიდგენთ - ​ინტერიერის დიზაინერ ნინი ოგანის რეკომენდაციები. გაეცანით რჩევებს სახლის ინტერიერთან დაკავშირებით და არ დაგავიწყდეთ, მოგვწერეთ თემები, რომლებიც ყველაზე მეტად გაინტერესებთ.

წარმოგიდგენთ პირველ თემას - 4 შეცდომა, რომელსაც ტელევიზორის ოთახის საერთო ინტერიერში ჩასმის დროს უშვებენ. 

შეცდომა N1

თანამედროვე ტელევიზორების ვიზუალი ნამდვილად განსაკუთრებულია, მაგრამ ოთახის ინტერიერის მთავარ ნაწილად არ უნდა გავხადოთ, განსაკუთრებით თუ ეს ბავშვების ოთახს ეხება. ნუ ააწყობთ ინტერიერს ტელევიზორის გარშემო. აუცილებლად დაიწყეთ ავეჯიდან, აქსესუარებიდან, პატარ-პატარა დეტალებიდან. სწორედ მათზე გააკეთეთ აქცენტი. ტელევიზორი ისედაც იპყრობს საკმარის ყურადღებას და მასზე განსაკუთრებული აქცენტის გაკეთება არ არის საჭირო. 

შეცდომა N2

ტელევიზორის შერჩევისას აუცლებლად მიაქციეთ ყურადღება არა მარტო მისი გამოსახულების ხარისხს, არამედ მის ზომებსაც. ყოველთვის აარჩიეთ ტელევიზორი მოცემული სივრციდან გამომდინარე. თუ თქვენი ოთახი, სადაც ტელევიზორის განთავსებას აპირებთ დიდია, მაშინ შეგიძლიათ ტელევიზორიც შესამაბისად დიდი შეარჩიოთ. მაგრამ თუ ოთახი საკმაოდ პატარაა, ამ შემთხვევაში დიდი ზომის ტელევიზორის შერჩევა შეცდომაა. ეს შეცდომა განსაკუთრებით მაშინ არ უნდა დაუშვათ, თუ სახლში ბავშვია. მისთვის პატარა სირცეში დიდ ეკრანთან ახლოს ჯდომა საზიანო შეიძლება იყოს.
 

შეცდომა N3

სანამ ტელევიზორს ოთახში დაკიდებთ, აუცილებლად წინასწარ განსაზღვრეთ სიმაღლე. ტელევიზორი დამჯდარ მდგომარეობაში ზუსტად თვალის გასწვრივ უნდა დაკიდოთ ან დადგათ. 

შეცდომა N4

თუ ტელევიზორის დადგმას აპირებთ, უნდა შეარჩიოთ უსაფრთხო დასადგამი, განსაკუთრებით თუ სახლში პატარა გყავთ. ხშირად ვიზუალის გამო არ ვაქცევთ ყურადღებას უსაფრთხოებას, არადა ეს ძალიან მნიშვნელოვანია. ამიტომ შეგვიძლია ეს ორი კომპონენტი გავაერთიანოთ. სადგამი, სადაც ტელევიზორის განთავსებას აპირებთ, უნდა იყოს ტელევიზორის პროპორციული. უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ტელევიზორს ბავშვი ვერ უნდა წვდებოდეს. 

და ბოლოს, 

როდესაც იპოვით ადგილს ტელევიზორისთვის, გაითვალისწინებთ ზემოთ მითითებულ რეკომენდაციებს, გირჩევთ კედელი, სადაც ტელევიზორი განთავსდება, გააფორმოთ ვიზუალურად. ჩამოკიდეთ ნახატები, გააფორმეთ თაროებით. გახსოვდეთ, ტელევიზორი არ უნდა იყოს ინტერიერში მთავარი, ის უნდა იყოს საერთო კომპოზიციის მხოლოდ ერთი ნაწილი. 


შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვს რცხვენია, სირცხვილზე ნუ ვამახვილებთ ყურადღებას, გავამახვილოთ ყურადღება შიშზე,“ - მზიკო დალაქიშვილი

„თუ ბავშვს რცხვენია, სირცხვილზე ნუ ვამახვილებთ ყურადღებას, გავამახვილოთ ყურადღება შიშზე,“ - მზიკო დალაქიშვილი

ფსიქოთერაპევტმა მზიკო დალაქიშვილმა მორცხვ ბავშვთან ურთიერთობის სტრატეგიებზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ ზოგჯერ ბავშვი მორცხვი სულაც არ არის და მისი ქცევა ტემპერამენტითაა განპირობებული:

„გავმიჯნავდი ბავშვის ტემპერამენტს და სიმორცხვეს, რომელიც შეიძლება ჩაითვალოს პრობლემად, რომელიც შემდგომ პრობლემებს იწვევს. ერთი და იგივე ქცევის უკან სხვადასხვა რაღაც იმალება. შეიძლება იყოს ბავშვი, რომელიც ძალიან მოკრძალებულად ზის, არ იყოს აქტიური, შეიძლება ცოტათი დაძაბული ღიმილით მოგვეჩვენოს. თუ ადამიანი არ წუხდება ამით და უბრალოდ ნაზია, მისი ტემპერამენტია ასეთი, რომ მოსწონს წყნარად თავისთვის ყოფნა, რაღაცების აღმოჩენა, დაკვირვება, ამაზე დაწერა, ამ საკითხზე დედასთან საუბარი, ეს არის მისი ბუნებრივი მდგომარეობა.“

​მზიკო დალაქიშვილმა აღნიშნა, რომ ბავშვი მორცხვი არ არის, თუ მას უინიციატივობა და პასიურობა თავას არ აწუხებს:

„თუ ადამიანს უნდა მეტი კონტაქტი, მაგრამ ვერ ახერხებს, თუ ადამიანს უნდა გაკვეთილი მოყვეს, მაგრამ ვერ ყვება, ეს არის პრობლემა. პირველ შემთხვევაში არის ბავშვი, რომელსაც მასწავლებელი თუ შეეკითხება გაკვეთილს, ის მოყვება გაკვეთილს, მაგრამ ​არ გამოირჩევა აქტიურობით. ხშირად მშობლები მოდიან ჩივილით, რომ ბავშვი არასდროს არ არის ინიციატორი. ასეთ შემთხვევაში ხშირად აღმოვაჩენთ ხოლმე, რომ ბავშვი აბსოლუტურად ჯანმრთელია. მას მისი ტემპერამენტი არ აძლევს ამის საშუალებას. მას აქვს კარგი პასუხისმგებლობა, ის იცნობს თავის თავს და იქცევა მისი თავიდან გამომდინარე. მისთვის კომფორტულია ასეთი საქციელი. მან რომ სხვანაირი ქმედება განახორციელოს, უკვე მაშინ შეიძლება იყოს დისონანსი.“

მზიკო დალაქიშვილის თქმით, მშობელმა მსგავსი ტემპერამენტის მქონე ბავშვზე ზეწოლა არ უნდა მოახდინოს და მისი შეცვლა არ უნდა სცადოს:

„ასეთმა ქცევამ ეს ბავშვი, შესაძლოა, გახადოს ნამდვილად მორცხვი. ​თუ ადამიანს არ მიეცი საშუალება იყოს ის, ვინც არის, თუ მუდმივად აწვდი შეტყობინებას საკუთარ თავზე, რომ სხვანაირად უნდა იყო და ასე რატომ ხარ, ბავშვს თავისი თავი აღარ მოსწონს. ის ფიქრობს, რომ ისეთი არაა, როგორიც უნდა იყოს, თვალებში აღარ უყურებს ადამიანებს. აქ არ უნდა დავუშვათ შეცდომა.“

„როდესაც სიმორცხვე ხდება შემაწუხებელი, ვცდილობთ, რომ ბავშვს საკუთარი თავი დავანახოთ. ბავშვი საკუთარ თავს გრძნობს და ხედავს, მხოლოდ გარემოსთან ურთიერთობაში. ბავშვმა რომ საკუთარი თავი იგრძნოს, ჩვენთან ურთიერთობაში არც ჩვენზე დაბლა არ უნდა გრძნობდეს თავს, არც ის უნდა იგრძნოს, რომ თვითონ არის ყველაფერი. ​უნდა ვისწავლოთ ბავშვის დანახვა და მოსმენა. ერთი ბავშვი ხატვის დროს გრძნობს თავის თავს, მეორე ბავშვი - ცეკვის დროს. სანამ ბავშვს გარემოს შევურჩევთ, მისი უნდა გვესმოდეს. არ უნდა მოგვივიდეს ზედმეტი ჩარევა, მანამ, სანამ არ გავიგებთ რითია ჩვენი შვილი დაინტერესებული. სიმორცხვეს ყოველთვის უკან უდგას ძლიერი ემოცია, როგორიც არის შიში. თუ ბავშვს რცხვენია, სირცხვილზე ნუ ვამახვილებთ ყურადღებას, გავამახვილოთ ყურადღება შიშზე, რომელიც მას აბრკოლებს. გამხნევება სჭირდება ამ დროს ბავშვს. „რატომ ხარ მორცხვი?“ - არა! შევქმნათ ამინდი, რომ გამხნევდეს,“ - აღნიშნული საკითხის შესახებ მზიკო დალაქიშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო:​ „იმედის დღე“


წაიკითხეთ სრულად