Baby Bag

ტელევიზორი ინტერიერში - 4 შეცდომა, რომელსაც ყველაზე ხშირად უშვებენ

ტელევიზორი ინტერიერში - 4 შეცდომა, რომელსაც ყველაზე ხშირად უშვებენ

მედიაპორტალი MomsEdu.ge ახალ რუბრიკას წარმოგიდგენთ - ​ინტერიერის დიზაინერ ნინი ოგანის რეკომენდაციები. გაეცანით რჩევებს სახლის ინტერიერთან დაკავშირებით და არ დაგავიწყდეთ, მოგვწერეთ თემები, რომლებიც ყველაზე მეტად გაინტერესებთ.

წარმოგიდგენთ პირველ თემას - 4 შეცდომა, რომელსაც ტელევიზორის ოთახის საერთო ინტერიერში ჩასმის დროს უშვებენ. 

შეცდომა N1

თანამედროვე ტელევიზორების ვიზუალი ნამდვილად განსაკუთრებულია, მაგრამ ოთახის ინტერიერის მთავარ ნაწილად არ უნდა გავხადოთ, განსაკუთრებით თუ ეს ბავშვების ოთახს ეხება. ნუ ააწყობთ ინტერიერს ტელევიზორის გარშემო. აუცილებლად დაიწყეთ ავეჯიდან, აქსესუარებიდან, პატარ-პატარა დეტალებიდან. სწორედ მათზე გააკეთეთ აქცენტი. ტელევიზორი ისედაც იპყრობს საკმარის ყურადღებას და მასზე განსაკუთრებული აქცენტის გაკეთება არ არის საჭირო. 

შეცდომა N2

ტელევიზორის შერჩევისას აუცლებლად მიაქციეთ ყურადღება არა მარტო მისი გამოსახულების ხარისხს, არამედ მის ზომებსაც. ყოველთვის აარჩიეთ ტელევიზორი მოცემული სივრციდან გამომდინარე. თუ თქვენი ოთახი, სადაც ტელევიზორის განთავსებას აპირებთ დიდია, მაშინ შეგიძლიათ ტელევიზორიც შესამაბისად დიდი შეარჩიოთ. მაგრამ თუ ოთახი საკმაოდ პატარაა, ამ შემთხვევაში დიდი ზომის ტელევიზორის შერჩევა შეცდომაა. ეს შეცდომა განსაკუთრებით მაშინ არ უნდა დაუშვათ, თუ სახლში ბავშვია. მისთვის პატარა სირცეში დიდ ეკრანთან ახლოს ჯდომა საზიანო შეიძლება იყოს.
 

შეცდომა N3

სანამ ტელევიზორს ოთახში დაკიდებთ, აუცილებლად წინასწარ განსაზღვრეთ სიმაღლე. ტელევიზორი დამჯდარ მდგომარეობაში ზუსტად თვალის გასწვრივ უნდა დაკიდოთ ან დადგათ. 

შეცდომა N4

თუ ტელევიზორის დადგმას აპირებთ, უნდა შეარჩიოთ უსაფრთხო დასადგამი, განსაკუთრებით თუ სახლში პატარა გყავთ. ხშირად ვიზუალის გამო არ ვაქცევთ ყურადღებას უსაფრთხოებას, არადა ეს ძალიან მნიშვნელოვანია. ამიტომ შეგვიძლია ეს ორი კომპონენტი გავაერთიანოთ. სადგამი, სადაც ტელევიზორის განთავსებას აპირებთ, უნდა იყოს ტელევიზორის პროპორციული. უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ტელევიზორს ბავშვი ვერ უნდა წვდებოდეს. 

და ბოლოს, 

როდესაც იპოვით ადგილს ტელევიზორისთვის, გაითვალისწინებთ ზემოთ მითითებულ რეკომენდაციებს, გირჩევთ კედელი, სადაც ტელევიზორი განთავსდება, გააფორმოთ ვიზუალურად. ჩამოკიდეთ ნახატები, გააფორმეთ თაროებით. გახსოვდეთ, ტელევიზორი არ უნდა იყოს ინტერიერში მთავარი, ის უნდა იყოს საერთო კომპოზიციის მხოლოდ ერთი ნაწილი. 


შეიძლება დაინტერესდეთ

„ჰიპერაქტიურობაში იგულისხმება, რომ ბავშვი ძალიან ბევრს საუბრობს, არ შეუძლია ერთ ადგილზე წყნარად ჯდომა, ბევრს დარბის, მოძრაობს,“ - ნინო მარგველაშვილი

„ჰიპერაქტიურობაში იგულისხმება, რომ ბავშვი ძალიან ბევრს საუბრობს, არ შეუძლია ერთ ადგილზე წყნარად ჯდომა, ბევრს დარბის, მოძრაობს,“ - ნინო მარგველაშვილი

ნეიროფსიქოლოგმა ნინო მარგველაშვილმა ბავშვებში ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის გამოვლენის შესახებ ისაუბრა. მან მშობლებს საინტერესო რჩევები მისცა:

„როდესაც მშობელი ხედავს, რომ რაღაც ისე ვერ არის, როგორც უნდა იყოს ბავშვთან, ​ბავშვი ძალიან აქტიურია, მუდმივად სტარტზეა, ძალიან ბევრს ლაპარაკობს, ეჭრება საუბარში, არ არის ორგანიზებული, არ შეუძლია ერთ აქტივობაზე კონცენტრაცია, ჩემი რჩევა იქნება, რომ მშობელი მხოლოდ პედიატრს ნუ ენდობა. ამ შემთხვევაში მშობელმა პედიატრთან ერთად აუცილებლად უნდა მიიყვანოს ბავშვი ფსიქოლოგთან, რათა მოხდეს მისი უმაღლესი ფსიქიკური ფუნქციების შეფასება.“

ნინო მარგველაშვილმა ქცევის იმ გამოხატულებებზეც ისაუბრა, რაც ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის შემთხვევაში ზედაპირულად ვლინდება:

„ქცევის მთავარი გამოხატულება, რაც ჩანს ზედაპირზე, არის ის, რომ ​ბავშვი არის უყურადღებო, არ არის ორგანიზებული, ხშირად ავიწყდება მასწავლებლის ინსტრუქცია, კარგავს ნივთებს, არ შეუძლია, რომ ერთ აქტივობას ბოლომდე მიჰყვეს. ჰიპერაქტიურობაში იგულისხმება, რომ ბავშვი ძალიან ბევრს საუბრობს, არ შეუძლია ერთ ადგილზე წყნარად ჯდომა, მუდამ სურს, რომ თითებით რაღაც ითამაშოს, ფეხი რაღაცას მიადოს. ის ბევრს დარბის, მოძრაობს. იმპულსურობაში იგულისხმება, რომ ადამიანს არ აქვს თვითკონტროლის შესაძლებლობა. მას არ შეუძლია რიგის დაცვა. კლასში სანამ მასწავლებელი კითხვას დაასრულებს, მანამდე აქვთ პასუხი. ეს ყველაფერი არის ის, რაც ზედაპირზეა.“

„ქცევის პრობლემა ზედაპირია. ამის ქვეშ ძალიან ბევრ გამოწვევასთან აქვთ საქმე მშობლებსა და ბავშვს. ​ძალიან ხშირია ამ ბავშვებში სპეციფიკური დასწავლის დარღვევა. უმეტესად ეს არის მართლწერის პრობლემა, ბავშვებს უჭირთ საკუთარი აზრის ფურცელზე გადატანა, უძნელდებათ მათემატიკური კალკულაციები. ერთ-ერთი მთავარი, რასაც ფსიქოლოგი გამოიკვლევს, არის: აქვს თუ არა ბავშვს პრობლემა აღმასრულებელ ფუნქციებში. ეს არის ის, რაც ყველაზე ბოლოს მწიფდება ჩვენს თავის ტვინში. ეს არის მიზნის დასახვა და მისი მიყოლა, რომ როდესაც ახალი სტიმული შემოდის, გადავლახოთ, იმიტომ, რომ მიზნისკენ მივდივართ. სამწუხაროდ, ასეთ ბავშვებს უჭირთ მიზნის ბოლომდე მიყოლა. მათ ასევე აქვთ დროის შეგრძნების პრობლემა. უჭირთ, რომ სწორად შეაფასონ დრო. ხშირად დეტალებს არ აქცევენ ყურადღებას. მათ ძალიან უჭირთ დავალების დაწყება. ყველაფერს აკეთებენ, რომ გადაავადონ დავალების დაწყება. ბავშვი ექვს ან შვიდ სიმპტომს მაინც უნდა აკმაყოფილებდეს, სხვადასხვა გარემოში უნდა ვლინდებოდეს ქცევა და ეს აუცილებლად უნდა უშლიდეს ხელს ყოველდღიურ ფუნქციონირებაში, რომ დაისვას ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის დიაგნოზი,“ - აღნიშნულ საკითხებზე ნინო მარგველაშვილი საქართველოს პირველი არხის გადაცემაში „კომუნიკატორი“ ისაუბრა.

წყარო: ​„კომუნიკატორი“

წაიკითხეთ სრულად