Baby Bag

სუფთა და დალაგებული სახლი ბავშვის მენტალურ ჯანმრთელობაზე ძალიან დადებითად ზემოქმედებს

სუფთა და დალაგებული სახლი ბავშვის მენტალურ ჯანმრთელობაზე ძალიან დადებითად ზემოქმედებს

დედები სახლის მოწესრიგებას და დალაგებას გამუდმებით ცდილობენ, რაშიც ხშირად ბავშვები ხელს უშლიან. პატარებს საკუთარი სივრცის მოწესრიგება ნაკლებად ახარებთ და მშობლებს იშვიათად ეხმარებიან. ბავშვებმა არ იციან, რომ დალაგებული და სუფთა სახლი მათ მენატალურ ჯანმრთელობაზე ძალიან დადებითად აისახება.

1. სუფთა და მოწესრიგებული სივრცე კონცენტრაციის უნარს აუმჯობესებს

სახლში თუ უწესრიგობა და ქაოსია, მშობლებს და ბავშვებს საქმეზე კონცენტრირება ძალიან უჭირთ. არეულობა გონებას კონკრეტულ ამოცანაზე კონცენტრაციაში ხელს უშლის. არეულობა განსაკუთრებით უშლის ხელს ბავშვებს, როდესაც ისინი საშინაო დავალების მომზადებას ცდილობენ ან ძილის წინ გარკვეულ რუტინას ასრულებენ. პრობლემის მარტივად მოგვარებისთვის, სახლის დალაგება საუკეთესო გადაწყვეტილებაა. საჭირო არ არის, რომ ყველაფერი ძირფესვიანად მოაწესრიგოთ. 10-წუთიანი დალაგების პროცესი თქვენი შვილის კონცენტრაციის უნარს მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს.

2. სუფთა სახლი განწყობას მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს

შესაძლოა, სახლის დალაგების პროცესი სტრესული იყოს, მაგრამ სუფთა და მოწესრიგებული სახლი ყველა ადამიანის განწყობას აუმჯობესებს. არაერთმა კვლევამ აჩვენა, რომ სუფთა საცხოვრებელი სახლი ადამიანებში დეპრესიის განვითარების რისკებს ამცირებს და დაღლილობას ხსნის. დალაგებულ სახლში განტვირთვისა და დამშვიდების მეტი შესაძლებლობაა. ქაოსი კი ბევრ ადამიანში შფოთვას და გაღიზიანებას იწვევს. გარდა ამისა, თავად დალაგების პროცესიც ბევრისთვის განტვირთვის ერთ-ერთი გზაა. ბავშვებზე განმეორებითი მოქმედებები: ტილოთი ზედაპირის გაწმენდა, ნივთების დალაგება დამამშვიდებლად მოქმედებს.

3. მოწესრიგებული ოთახი ბავშვს თავდაჯერებას სძენს

მოწესრიგებულ და სუფთა ოთახში ბავშვს თავდაჯერება ემატება. ის ფიქრობს, რომ საკუთარ ცხოვრებას მეტად აკონტროლებს. ქაოსში მყოფი ბავშვი კი გაურკვევლობაშია და უსიამოვნო განცდები აწუხებს. მაშინაც კი, თუ თქვენს შვილებს დალაგება თავად არ უყვართ, დალაგებული და სუფთა სახლი მათთვის ბევრი სარგებლის მომტანია. დროა, ყველამ შესაბამისი ინვენტარი მოიმარჯვოთ, თქვენი საყვარელი მუსიკა ჩართოთ და სახლი ერთად დაალაგოთ. ასე თქვენს საცხოვრებელ გარემოს მარტივად და სწრაფად მოაწესრიგებთ, რაც გადაღლას აგარიდებთ.

წყარო: ​moms.com

შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვს რცხვენია, სირცხვილზე ნუ ვამახვილებთ ყურადღებას, გავამახვილოთ ყურადღება შიშზე,“ - მზიკო დალაქიშვილი

„თუ ბავშვს რცხვენია, სირცხვილზე ნუ ვამახვილებთ ყურადღებას, გავამახვილოთ ყურადღება შიშზე,“ - მზიკო დალაქიშვილი

ფსიქოთერაპევტმა მზიკო დალაქიშვილმა მორცხვ ბავშვთან ურთიერთობის სტრატეგიებზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ ზოგჯერ ბავშვი მორცხვი სულაც არ არის და მისი ქცევა ტემპერამენტითაა განპირობებული:

„გავმიჯნავდი ბავშვის ტემპერამენტს და სიმორცხვეს, რომელიც შეიძლება ჩაითვალოს პრობლემად, რომელიც შემდგომ პრობლემებს იწვევს. ერთი და იგივე ქცევის უკან სხვადასხვა რაღაც იმალება. შეიძლება იყოს ბავშვი, რომელიც ძალიან მოკრძალებულად ზის, არ იყოს აქტიური, შეიძლება ცოტათი დაძაბული ღიმილით მოგვეჩვენოს. თუ ადამიანი არ წუხდება ამით და უბრალოდ ნაზია, მისი ტემპერამენტია ასეთი, რომ მოსწონს წყნარად თავისთვის ყოფნა, რაღაცების აღმოჩენა, დაკვირვება, ამაზე დაწერა, ამ საკითხზე დედასთან საუბარი, ეს არის მისი ბუნებრივი მდგომარეობა.“

​მზიკო დალაქიშვილმა აღნიშნა, რომ ბავშვი მორცხვი არ არის, თუ მას უინიციატივობა და პასიურობა თავას არ აწუხებს:

„თუ ადამიანს უნდა მეტი კონტაქტი, მაგრამ ვერ ახერხებს, თუ ადამიანს უნდა გაკვეთილი მოყვეს, მაგრამ ვერ ყვება, ეს არის პრობლემა. პირველ შემთხვევაში არის ბავშვი, რომელსაც მასწავლებელი თუ შეეკითხება გაკვეთილს, ის მოყვება გაკვეთილს, მაგრამ ​არ გამოირჩევა აქტიურობით. ხშირად მშობლები მოდიან ჩივილით, რომ ბავშვი არასდროს არ არის ინიციატორი. ასეთ შემთხვევაში ხშირად აღმოვაჩენთ ხოლმე, რომ ბავშვი აბსოლუტურად ჯანმრთელია. მას მისი ტემპერამენტი არ აძლევს ამის საშუალებას. მას აქვს კარგი პასუხისმგებლობა, ის იცნობს თავის თავს და იქცევა მისი თავიდან გამომდინარე. მისთვის კომფორტულია ასეთი საქციელი. მან რომ სხვანაირი ქმედება განახორციელოს, უკვე მაშინ შეიძლება იყოს დისონანსი.“

მზიკო დალაქიშვილის თქმით, მშობელმა მსგავსი ტემპერამენტის მქონე ბავშვზე ზეწოლა არ უნდა მოახდინოს და მისი შეცვლა არ უნდა სცადოს:

„ასეთმა ქცევამ ეს ბავშვი, შესაძლოა, გახადოს ნამდვილად მორცხვი. ​თუ ადამიანს არ მიეცი საშუალება იყოს ის, ვინც არის, თუ მუდმივად აწვდი შეტყობინებას საკუთარ თავზე, რომ სხვანაირად უნდა იყო და ასე რატომ ხარ, ბავშვს თავისი თავი აღარ მოსწონს. ის ფიქრობს, რომ ისეთი არაა, როგორიც უნდა იყოს, თვალებში აღარ უყურებს ადამიანებს. აქ არ უნდა დავუშვათ შეცდომა.“

„როდესაც სიმორცხვე ხდება შემაწუხებელი, ვცდილობთ, რომ ბავშვს საკუთარი თავი დავანახოთ. ბავშვი საკუთარ თავს გრძნობს და ხედავს, მხოლოდ გარემოსთან ურთიერთობაში. ბავშვმა რომ საკუთარი თავი იგრძნოს, ჩვენთან ურთიერთობაში არც ჩვენზე დაბლა არ უნდა გრძნობდეს თავს, არც ის უნდა იგრძნოს, რომ თვითონ არის ყველაფერი. ​უნდა ვისწავლოთ ბავშვის დანახვა და მოსმენა. ერთი ბავშვი ხატვის დროს გრძნობს თავის თავს, მეორე ბავშვი - ცეკვის დროს. სანამ ბავშვს გარემოს შევურჩევთ, მისი უნდა გვესმოდეს. არ უნდა მოგვივიდეს ზედმეტი ჩარევა, მანამ, სანამ არ გავიგებთ რითია ჩვენი შვილი დაინტერესებული. სიმორცხვეს ყოველთვის უკან უდგას ძლიერი ემოცია, როგორიც არის შიში. თუ ბავშვს რცხვენია, სირცხვილზე ნუ ვამახვილებთ ყურადღებას, გავამახვილოთ ყურადღება შიშზე, რომელიც მას აბრკოლებს. გამხნევება სჭირდება ამ დროს ბავშვს. „რატომ ხარ მორცხვი?“ - არა! შევქმნათ ამინდი, რომ გამხნევდეს,“ - აღნიშნული საკითხის შესახებ მზიკო დალაქიშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო:​ „იმედის დღე“


წაიკითხეთ სრულად