Baby Bag

3 შეცდომა, რომელსაც მშობლების უმეტესობა შვილის ბაღში პირველად მიყვანის დროს უშვებს

3 შეცდომა, რომელსაც მშობლების უმეტესობა შვილის ბაღში პირველად მიყვანის დროს უშვებს

16 სექტემბერს ბაღებში არაერთი ბავშვი წავა პირველად. პატარებისთვის ახალ გარემოსთან შეგუება არ არის მარტივი. ამ პროცესს კი ხშირად მშობლები კიდევ უფრო ართულებენ შეცდომებით, რომლებსაც არცოდნის გამო უშვებენ.

ფსიქოთერაპიისა და კონსულტაციის სახლის  ​„დიალოგ​ის“ ფსიქოლოგი ქეთი მესხიშვილი გვესაუბრა იმ სამ გავრცელებულ შეცდომაზე, რომელიც მშობლებს შვილის ბაღში პირველად მიყვანისას მოსდით:

1. ბავშვის ტირილის იგნორირება

თუ ბავშვი ტირის, არ ჩერდება, აუცილებლად შეყევით ბაღში და მასთან ერთად იყავით ცოტა ხანი. უცხო ადამიანებთან და უცხო გარემოსთან ადაპტირება პატარებს განსაკუთრებით უჭირთ - ღიზიანდებიან, ტირიან. მართალია, მათ მოსწონთ ბაღის სიტუაცია (სათამშოები, ყურადღებიანი აღმზრდელები, ბავშვები), მაგრამ აქვთ შიში, რომ მშობლების გარეშე დარჩებიან. სწორედ ეს შიში გახლავთ ჭირვეულობის მიზეზი. პირველ დღეებში თუ ბავშვი ძალიან განიცდის, შესაძლებელია, ცოტა ხანი მშობელიც მასთან ერთად იყოს ბაღში, თუმცა ეს არ უნდა გაგრძელდეს დიდ ხანს, რადგან მერე უფრო გართულდება შეგუება.

2. პირველ დღეს ბავშვის მთელი დღე ბაღში დატოვება

ბაღში პირველად წასვლა განცდებთან არის დაკავშირებული. პატარები რომ არ გადავტვირთოთ ზედმეტი ემოციებით, მიაკითხეთ უფრო ადრე და სახლში წაიყვანეთ. ბაღში ადაპტაციის პროცესი შეიძლება მშობლების დაგვიანებამ გაართულოს. ეს რომ არ მოხდეს, ბავშვის ბაღში ყოფნის პირველი დღეები უფრო ხანმოკლე უნდა იყოს.


3. ბაღში სიარულის სანაცვლოდ ყოვედღიური წახალისების შეპირება

შეცდომაა, როდესაც მშობლები ბაღში სიარულის სანაცვლოდ, ბავშვს ყოველდღიურად წამახალისებელ ჯილდოს აძლევენ. შესაძლოა, კვირაში ერთხელ წავახალისოთ ბავშვი ბაღში სიარულისა და კარგად მოქცევისთვის, თუმცა ზოგიერთი მშობელი ბაღიდან გამოყვანისთანავე შვილს ჯილდოს სახით ხან კანფეტებს აძლევს და ხან სათამაშოებს. ბავშვს უნდა ავუხსნათ, რომ ბაღში სიარული აუცილებელია და ასეთი აუცილებელი რამეების გამო, მას მომავალში არავინ დააჯილდოებს.

სასურველია, სანამ ბავშვს ბაღში მიიყვანთ, დარწმუნდეთ, რომ ის ნამდვილად მზად არის ​​ამისთვის.​

შეიძლება დაინტერესდეთ

„დღევანდელმა ბავშვმა არ იცის არც ბოდიში, არც გამარჯობა, არც ნახვამდის,“ - ნეიროფსიქოლოგი თამარ გაგოშიძე

ნეიროფსიქოლოგმა თამარ გაგოშიძემ მშობლებს გაძლიერებისკენ მოუწოდა და ურჩია, რომ შვილებისთვის მისაბაძ მაგალითებად იქცნენ:

„პირველ რიგში, მშობლებს ვურჩევთ, რომ თვითონ გაძლიერდნენ, მისაბაძი მაგალითები გახდნენ თავიანთი შვილებისთვის. ხანდახან ბავშვს სახლობანას ვათამაშებთ ხოლმე. მშობლის მოყოლა არ მინდა, რა ხდება სახლში. ყველაფერი ცხადია. ბავშვი ყველაფერს მოყვება როლებში, პირებში, ზუსტად იმ ტექსტებს იტყვის, რა ტექსტებიც ესმის. ბავშვისთვის მიბაძვა და ​მიბაძვით სწავლა არის ყველაზე მნიშვნელოვანი. რატომ ვერ სწავლობს აუტისტური სპექტრის ბავშვი ენას? არ გამჩნევს, იმიტომ არა, რომ არ შეუძლია.“

თამარ გაგოშიძის თქმით, მშობელს ბავშვისთვის ბოდიშის მოხდა უნდა შეეძლოს, როდესაც შეცდომას უშვებს:

„ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ როდესაც რაღაც გვეშლება და ბავშვსაც რაღაც ეშლება, ტრაგიკული სახე ამას არ მივცეთ. ბავშვს შეიძლება ბოდიში მოუხადო, რომ შეგეშალა, რომ უყვირე, რომ გამოხვედი წყობიდან. არ არის ეს შენი ავტორიტეტის დაცემა. ეს არის ძალიან მნიშვნელოვანი მაგალითი ბავშვისთვის. შენ აძლევ მას მაგალითს, რომ ბოდიში მოიხადოს. დღევანდელმა ბავშვმა არ იცის არც ბოდიში, არც გამარჯობა, არც ნახვამდის. „თუ შეიძლება“ ხომ არ იცის და არ იცის. ვინ უნდა ასწავლოს ეს? უცხო საზოგადოებაში რომ შევა, ნივთს რომ მოკიდებს ხელს და აიღებს, რომ ვეკითხებით: „თუ შეიძლება?“ მერე ისიც იმეორებს. ​ასეთი რაღაცები დაკავშირებულია ეთიკურ განვითარებასთან.“

თამარ გაგოშიძემ აღნიშნა, რომ საბავშვო ბაღმა ბავშვს უპირველესად წესების დაცვა და ჯგუფში თანამშრომლობა უნდა ასწავლოს:

„ექვს წლამდე მოვიდა ბავშვი, ინტელექტი განუვითარდა, ​სოციალურად უკვე წარმოსახვით თამაშებს უნდა თამაშობდეს. სამი წლის ასაკში ბავშვს კარგი ფანტაზია აქვს. ემპათიას ბავშვი წარმოსახვითი თამაშით, ჯგუფური თამაშით სწავლობს, წესებს მიჰყვება. ექვსი წლისთვის ეს ყველაფერი დამთავრებული უნდა იყოს. საბავშვო ბაღმა უნდა ასწავლოს ბავშვს წესის დაცვა, გჯუფში თანამშრომლობა. ბავშვები ფეხბურთს რომ თამაშობენ, ბურთს არ აწვდიან ერთმანეთს. რომ ეკითხები რატომ, ის გაიტანს გოლს და მე არ გამოვჩნდებიო, გპასუხობენ. ასე იზრდება ჩვენი თაობები.“

„სასკოლო მზაობა არ არის, რომ ბავშვმა წერა-კითხვა იცის. ახლა ჩვენ გვყავს ბავშვები, რომლებმაც ორი წლის ასაკში იციან ციფრები, ასოები, წერა და კითხვა, მაგრამ რად გინდა?! კომუნიკაცია არ შეუძლიათ, წერონ და იკითხონ. სკოლისთვის მზაობა არის მითითების შესრულება, ჯგუფის წესების მიყოლა, მოთხოვნის შესრულება. მე რომ მინდა და ისე ვაკეთებ, მაგრამ რომ არ მინდა და მაინც ვაკეთებ, აი, ეს არის ის ნახტომი, რომელიც არის სკოლასა და საბავშვო ბაღს შორის. სკოლაში მე მოთხოვნით უნდა ვაკეთებდე რაღაცებს. მე უკვე ჩემს ქცევაზე ვარ პასუხისმგებელი და მაინტერესებს ​მასწავლებელი და მშობელი რას იტყვიან ჩემს მიღწევაზე. ეს არის ძალიან სასარგებლო და ძალიან საშიში პერიოდი. ჩვენ თუ არასწორი უკუკავშირი მივეცით ბავშვს, შეიძლება თვითშეფასება საერთოდ დავუგდოთ,“ - აღნიშნა თამარ გაგოშიძემ.

წყარო: „განათლება უკეთესი მშობლობისთვის“

წაიკითხეთ სრულად