მაიონეზის ჩანაცვლება სალათებში შესაძლებელია ლიმონის წვენით ან გაწურული მაწვნით - რით ჩავანაცვლოთ არაჯანსაღი პროდუქტები, რომ წონაში დავიკლოთ

მაიონეზის ჩანაცვლება სალათებში შესაძლებელია ლიმონის წვენით ან გაწურული მაწვნით - რით ჩავანაცვლოთ არაჯანსაღი პროდუქტები, რომ წონაში დავიკლოთ

დღეს სამშაბათია და მედიაპორტალი MomsEdu.ge ტრადიციულ რუბრიკას - ენდოკრინოლოგის რეკომენდაციებს წარმოგიდგენთ. ​ჩვენი წინა რუბრიკის მიმართ დიდი ინტერესის გამო ენდოკრინოლოგ-ნუტრიციოლოგი თინათინ კაჭარავა დღეს ჩამოგითვლით იმ 10 პროდუქტს, რომელთა საშუალებითაც შესაძლებელია ჩანაცვლდეს წინა სტატიაში ჩამოთვლილი ტ​ოპ 10 საკვ​ები პროდუქტი, რომლებიც წონაში სწრაფად მატებას იწვე​ვს.

  • ნაღების კარაქი შესაძლებელია ჩანაცვლდეს ავოკადოთი - მდიდარია ცხიმითა და ვიტამინებით. მის შემადგენლობაშია ომეგა 3 ცხიმოვანი მჟავა. შეიცავს B ჯგუფის, C, K, E, A, D, PP ვიტამინებს, თუთიას, სპილენძს, სელენს, კალციუმს, ფოსფორს, რკინას, მაგნიუმს, საკვებ ბოჭკოებს. არ შეიცავს ქოლესტერინს და ნატრიუმს.
  • მაიონეზის ჩანაცვლება სალათებში თავისუფლად შესაძლებელია ლიმონის წვენით ან გაწურული მაწვნით - საკვები პროდუქტი ამ მეთოდით გახდება ბევრად სასარგებლო და ჯანსაღი.
  • ჩიფსები შესაძლებელია ჩანაცვლდეს ჩირეულით (ქლიავი, ვაშლი და ა.შ), ჩირეული თავისუფლად შეიძლება გამოვიყენოთ ბავშვთა რაციონშიც.
  • შემწვარი ხორცი უნდა ჩავანაცვლოთ მოხარშული ხორცით, ცხიმის ნაკლები შემცველობის გამო პროდუქტი იქნება ჯანსაღი და სასარგებლო.
  • ტკბილეული - შეგვიძლია მივირთვათ მაღალპროცენტიანი შავი შოკოლადი. 25 გრამი შავი შოკოლადი ის რაოდენობაა, რომელიც ზედმეტ კილოგრამებთან ბრძოლის დროსაც კი დასაშვებია.
  • ცხიმიანი რძის ნაწარმის ნაცვლად მივირთვათ უცხიმო რძის ნაწარმი, რითაც ზედმეტი კილოგრამების დაგროვებას ავირიდებთ.
  • ძეხვეული და სოსისის ნაცვლად სასურველი და სასარგებლოა, მივიღოთ ზღვის პროდუქტები.
  • ტკბილი გაზიანი სასმელები ჩავანაცვლოთ არატკბილი გაზიანი სასმელებით, ზოგადად სასურველია, მივიღოთ გაზგასული მინერალური წყალი, რადგან გაზიანი სასმელები კუჭს მოცულობაში ზრდიან და ადამიანს კიდევ უფრო მეტი საკვების მირთმევის სურვილი უჩნდება.
  • შემწვარი კარტოფილი ჩავანცვლოთ მოხარშული კარტოფილით, თუმცა კარტოფილთან დაკავშირებით სასურველია, უფრო თავშკავებულნი ვიყოთ მისი მაღალ კალორიულობის გამო, ხოლო თუ არჩევანზეა, აუცილებლად უპირატესობა მის მოხარშულ ვერსიას მივანიჭოთ.
  • რაც შეეხება ალკოჰოლს, ალკოჰოლური სასმელის ალტერნატივას ვერ შემოგთავაზებთ, სასურველია, ორგანიზმს მივაწოდოთ ახლადდაწურული ხილის წვენები და მივიღოთ რაც შეიძლება მეტი ონკანის წყალი.

​ბოლოს ხაზგასმით უნდა აღვნშნოთ ისევ, რომ წონის მატება შეიძლება გამოიწვიოს ნებისმიერმა პროდუქტმა თუ მას გამოვიყენებთ განუზომელი რაოდენობით.


​გისურვებთ ჯანმრთელობას!

არ დაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მ თქვენთვის, ქალებისთვის შექმნა ახალი სივრცე, სადაც ყველაზე მცოდნე დედები იყრიან თავს. ჯგუფის დასახელებაც სწორედ ასეა - „მცოდნე დედების ჯგუფი“, რომლის საშუალებით დედები ერთმანეთს საკუთარ გამოცდილებას გაუზიარებენ. (ჯგუფში გასაწევრიანებლად ნახეთ ბმული - „მცოდნე დედებ​ის ჯგუფი“)

შეიძლება დაინტერესდეთ

5 მიზეზი, თუ რატომ უნდა მივირთვათ საუზმეზე შვრიის ფაფა - ექიმების რეკომენდაციები

5 მიზეზი, თუ რატომ უნდა მივირთვათ საუზმეზე შვრიის ფაფა - ექიმების რეკომენდაციები

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის გადაცემა „ექიმების“ წამყვანებმა შვრიის სასარგებლო თვისებებზე ისაუბრეს და განმარტეს, რატომ არის სასურველი საუზმეზე შვრიის ფაფის მიღება:

„შვრიის ფაფა ნუტრიციოლოგების ფავორიტი დილის პროდუქტია. ჩვენ გეტყვით 5 მიზეზს, თუ რატომ უნდა მიირთვათ შვრია. პირველი მიზეზი არის გარეგნობა და სილამაზე. ვის არ უნდა კარგი კანი ჰქონდეს და ლამაზად გამოიყურებოდეს?! ამ იდეალური საკვები პროდუქტის გამოყენება შეიძლება კანის ისეთი დაავადებების საპრევენციოდ, როგორებიცაა ეგზემა, დერმატიტი. შვრიაში შედის ანტიოქსიდანტები, ბიოლოგიურად აქტიური ნივთიერებები, რომლებიც კანს ელასტიურობას მატებს. მეორე მიზეზი არის, რომ ის აძლიერებს კუნთოვან მასას. სხეულისა და კუნთების სიძლიერისთვის ჯანსაღი ნახშირწყლების გარკვეული დოზით მიღება აუცილებელია. დილით შვრიის ფაფის მირთმევა ამ ყველაფრით მოამარაგებს ჩვენს ორგანიზმს.

მას, ვინც დილას იწყებს შვრიის ფაფით, გულის შეტევების რისკი მნიშვნელოვნად აქვს შემცირებული. ეს სისხლის მიმოქცევის გაუმჯობესებით არის გამოწვეული. მეოთხე მიზეზი არის საჭმლის მომნელებელ სისტემაზე ზემოქმედება. ერთი ულუფა შვრიის ფაფა ბოჭკოების დღიური ნორმის ერთ მეხუთედს შეადგენს. თუ გაწუხებთ კუჭ-ნაწლავის პრობლემები, დილით შვრიის ფაფა შეუცვლელია.

მეხუთე მიზეზი გახლავთ ის, რომ შვრიის ფაფა იწვევს წონაში კლებას. ის გვეხმარება ადვილად დანაყრებაში. ადვილად დანაყრება განპირობებულია იმით, რომ მოცულობა ნაკლებ კალორაჟს გვაძლევს, მას შეუძლია აფუება და შაქრის დონის დაბალანსება. შვრია იწვევს მეტაბოლიზმის გაძლიერებას და დეზინტოქსიკაციას.“

წყარო:​ „ექიმები“

წაიკითხეთ სრულად