Baby Bag

„იმ ადამიანებში, ვისაც ეს გენი აქვს, ვირუსი უფრო ფატალურად მთავრდება, უჯრედები ვერ ებრძვიან ვირუსს,“ - ტატა ქებაძე

„იმ ადამიანებში, ვისაც ეს გენი აქვს, ვირუსი უფრო ფატალურად მთავრდება, უჯრედები ვერ ებრძვიან ვირუსს,“ - ტატა ქებაძე

ბრიტანეთის სამეფოს ლაბორატორიის მკვლევარმა ტატა ქებაძემ ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის ეთერში ოქსფორდის ინსტიტუტის ახალი აღმოჩენის შესახებ ისაუბრა. მისი თქმით, აღმოჩენილია ახალი გენი, რომელიც ადამიანს ვირუსთან ბრძოლაში ხელს უშლის:

„ოქსფორდის ინსტიტუტმა აღმოაჩინა გენი, რომელიც ადრე არ იყო შესწავლილი. ეს გენი სასუნთქ გზებშია და ​როდესაც ვირუსი ემართება ადამიანს, მისი უჯრედები ვერ ებრძვის ამ ვირუსს. შესაბამისად ამ ხალხში ვირუსი უფრო ფატალურად მთავრდება. საინტერესო აღმოჩნდა, რომ მხოლოდ 15% იყო ევროპული ხალხი, დანარჩენი აფრიკელები, აზიელი ხალხი.“

ტატა ქებაძის თქმით, აღნიშნული გენი უფრო მეტად აქვთ ცალკეულ ეთნიკურ ჯგუფებს:

„გენი აქვთ ადამიანებს, ​რომელიც არ იყო ადრე მკაფიოდ შესწავლილი. სწორედ ამიტომ არის, რომ იმ ადამიანებში ძალიან რთულად მიდის კორონავირუსი. ეს გენი უფრო ეთნიკურ ჯგუფებს აქვთ. აზიურ და აფრიკულ ჯგუფებში უფრო ხშირია და ვირუსი ფატალურად მთავრდება. ესეც ერთგვარი სიახლეა.“

„აფრიკელ და აზიელ ადამიანებში ხშირად ძალიან რთულად მიდიოდა კოვიდი. აქ იყო საუბარი, ეს ხომ არ იყო სოციალური მდგომარეობის გამო. ახლა გაირკვა, რომ არამხოლოდ ეს, არამედ გენიც იწვევს ამას. ამ გენის გამო მათი უჯრედები ვერ ებრძვიან ვირუსს. მათ ორგანიზმს და უჯრედებს არანაირი რეაქცია არ აქვს, შესაბამისად მათთან ძალიან ფატალურად მთავრდება,“ - აღნიშნა ტატა ქებაძემ.

წყარო: ​ტელეკომპანია „რუსთავი 2“

არდაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მთქვენთვის, ქალებისთვისშექმნაახალისივრცე, სადაცყველაზემცოდნედედებიიყრიანთავს. ჯგუფისდასახელებაცსწორედასეა - „მცოდნედედებისჯგუფი“, რომლისსაშუალებითდედებიერთმანეთსსაკუთარგამოცდილებასგაუზიარებენ. (ჯგუფშიგასაწევრიანებლადნახეთბმული - „მცოდნე დედების ჯგუფი“)

„არიან პაციენტები, მათ შორის ახალგაზრდებიც, რომელთაც კოვიდის შემდეგ პირველად ემართებათ გა...
​კარდიოლოგმა ნინო ჟვანიამ კორონავირუსის გულ-სისხლძარღვთა სისტემაზე ნეგატიური ზემოქმედების შესახებ ისაუბრა. მისი თქმით, კოვიდ-19 ამ მხრივ ახალგაზრდა, ჯანმრთელ ადამიანებსაც უქმნის პრობლემებს:„ჩვენთან პა...

შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

აკადემიკოსმა შალვა ამონაშვილმა ბავშვის ნიჭის აღმოჩენისა და მისი შემოქმედებითი უნარების წახალისების მნიშვნელობაზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ მშობელმა შვილის ნიჭიერება უნდა წაახალისოს, თუმცა ბავშვის განსაკუთრებული უნარებით არ უნდა იტრაბახოს:

„მშობლები ისე მიეჩვივნენ თავიანთ ბავშვებს, რომ მარტო ცუდს ხედავენ მათში. ვიღაც ჩივის, რომ ბავშვი ზარმაცია ან მეტისმეტად აზვიადებენ რაღაც პატარას, რომ „ჩემი შვილი გენიოსია.“ ან ერთი აქვთ ხოლმე, ან მეორე. ​თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი ბავშვი ასეთია. შეუწყვე ხელი ბავშვს ნივთებით, საგნებით, საუბრებით, რომ ეს ნიჭი უფრო იფურჩქნებოდეს. დრო უნდა ამას. მამამ მეტი დრო მონახოს, დედამ მეტი დრო მონახოს.“

შალვა ამონაშვილის თქმით, ბავშვზე ერთი კვირის დაკვირვებითაც შეგვიძლია მისი მისწრაფებების და ინტერესების აღმოჩენა:

„ბავშვი გიჩვენებთ ამას, რა აინტერესებს. რომ დააკვირდეთ ბავშვს ერთი კვირის განმავლობაში, დაინახავ, საითკენ უფრო მიისწრაფვის შვილი. თუ ეს ვერ დავინახეთ, ჩვენ ეს არ გვიშლის ხელს, რომ ​შევთავაზოთ სხვადასხვა რამ. რომ დაინახავს ბავშვი, ის უკვე გააკეთებს არჩევანს. როდესაც მაგიდასთან სხედხართ და გაშლილია მაგიდა, შეიძლება არც იცოდეთ, რისი მირთმევა გსურთ, მაგრამ რომ დაინახავთ მაგიდაზე ამ კერძს, მიხვდებით.“

„ადამიანმა ხომ უნდა იხაროს ცხოვრებით. მე რასაც გთავაზობთ ჩემი შემოქმედებით და თქვენ ამას იღებთ, ეს არის ჩემი სიხარულის წყარო. სიხარულის გარეშე აბა რა იქნება ჩვენი ცხოვრება?! შემოქმედება სიხარულის წყაროა. ჩვენთან ცოტა მასწავლებელი ​აღვივებს ბავშვში შემოქმედებით უნარებს. განა იმიტომ, რომ ცოტა მასწავლებელია დაბადებული ამ უნარებით. ჩვენ ვზღუდავთ მასწავლებელს სტანდარტებით, არც იქით უნდა იყოს, არ აქეთ. სისტემა ზღუდავს პედაგოგს. მე არ მინდა, ვინმე დავადანაშაულო, მაგრამ ის, ვინც მასწავლებელს ხელმძღვანელობს, მას არ უბიძგებს შემოქმედებითობისკენ. ეშინია კიდეც, თუ მასწავლებელმა შემოქმედებითობა განავითარა, ვაითუ დაარღვიოს სახელმწიფო მოთხოვნები. მასწავლებელთა 15-20 % ყოველთვის უნდა ასცდეს სტანდარტს. სხვანაირად ახალი სტანდარტები როგორ დაიბადება?!“ - აღნიშნულ საკითხებზე შალვა ამონაშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დღე“

წაიკითხეთ სრულად