Baby Bag

ახალი პოსტკოვიდური სიმპტომი, რომელიც ბევრ გამოჯანმრთელებულს აწუხებს - ფონიატრი ირინა ქაცარავა

ახალი პოსტკოვიდური სიმპტომი, რომელიც ბევრ გამოჯანმრთელებულს აწუხებს - ფონიატრი ირინა ქაცარავა

ფონიატრმა ირინა ქაცარავამ კოვიდ-19-ის ხმოვან იოგებზე ნეგატიური ზემოქმედების შესახებ ისაუბრა:

„გამომდინარე იქიდან, რომ ჩვენ არ გვაქვს დიდი ხნის გამოცდილება, მე ჩემი და ჩემი კოლეგების სტატისტიკა შემიძლია გაგიზიაროთ. ორი წლის განმავლობაში მე ვაკვირდები ასეთ პაციენტებს. თვეში დაახლოებით 20-30 პაციენტი მყავს პოსტკოვიდური მდგომარეობით. ​დისფონიით იმდენად არ მომმართავენ, რამდენადაც ხველით, სიმშრალის პრობლემით, იღვიძებენ ჩვეულებრივი ხმით და დღის განმავლობაში ხმა ეღლებათ.“

ირინა ქაცარავას თქმით, კოვიდი კუნთების სისუსტეს, ხორხისა და ხმოვანი იოგების შეშუპებას იწვევს:

„მე ჩემი დაკვირვება ვაწარმოე. ეს პაციენტები აღვრიცხე. კოვიდი იწვევს კუნთების სისუსტეს, ასევე ხორხისა და ხმოვანი იოგების შეშუპებას.“

„პრევენციისთვის საჭიროა ჯანსაღი ცხოვრების წესი, სწორი სუნთქვა. მნიშვნელოვანია სუნთქვითი ვარჯიშები. როდესაც ვიღვიძებთ დილას, ჯერ კარგად უნდა გამოვფხილზდეთ. მანამდე ხმა არ უნდა დავტვირთოთ. ​შემდეგ უნდა დავიწყოთ სპეციალური სუნთქვითი ვარჯიშები. ცხვირით ჩასუნთქვა, მუცლის გამობერვა არის კარგი. ამ დროს ფილტვებში შედის იმ რაოდენობით ჰაერი, რომელიც სჭირდება ხმოვან იოგებს, რომ მან მოახდინოს ვიბრაცია და სწორად მოხდეს ხმის წარმოქმნა,“ - აღნიშნულ საკითხზე ირინა ქაცარავამ ტელეკომპანია POSTV-ის გადაცემაში „დღის პოსტი“ ისაუბრა.

წყარო: ​„დღის პოსტი“

არ დაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მ თქვენთვის, ქალებისთვის შექმნა ახალი სივრცე, სადაც ყველაზე მცოდნე დედები იყრიან თავს. ჯგუფის დასახელებაც სწორედ ასეა - „მცოდნე დედების ჯგუფი“, რომლის საშუალებით დედები ერთმანეთს საკუთარ გამოცდილებას გაუზიარებენ. (ჯგუფში გასაწევრიანებლად ნახეთ ბმული - „მცოდნე დედების ჯგუფი“)

საუკეთესო სუნთქვითი ვარჯიშები კოვიდ-19-თან ბრძოლისა და რეაბილიტაციისთვის - რეაბილიტოლოგი ვ...
​მეცნიერებათა დოქტორმა, რეაბილიტოლოგმა ვალერი მელაძემ კოვიდ-19-ის პრევენციის, მასთან ეფექტიანად ბრძოლისა და პოსტკოვიდურ ეტაპზე რეაბილიტაციისთვის საჭირო ვარჯიშებზე ისაუბრა. მისი თქმით, სუნთქვითი ვარჯიშ...

შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

აკადემიკოსმა შალვა ამონაშვილმა ბავშვის ნიჭის აღმოჩენისა და მისი შემოქმედებითი უნარების წახალისების მნიშვნელობაზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ მშობელმა შვილის ნიჭიერება უნდა წაახალისოს, თუმცა ბავშვის განსაკუთრებული უნარებით არ უნდა იტრაბახოს:

„მშობლები ისე მიეჩვივნენ თავიანთ ბავშვებს, რომ მარტო ცუდს ხედავენ მათში. ვიღაც ჩივის, რომ ბავშვი ზარმაცია ან მეტისმეტად აზვიადებენ რაღაც პატარას, რომ „ჩემი შვილი გენიოსია.“ ან ერთი აქვთ ხოლმე, ან მეორე. ​თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი ბავშვი ასეთია. შეუწყვე ხელი ბავშვს ნივთებით, საგნებით, საუბრებით, რომ ეს ნიჭი უფრო იფურჩქნებოდეს. დრო უნდა ამას. მამამ მეტი დრო მონახოს, დედამ მეტი დრო მონახოს.“

შალვა ამონაშვილის თქმით, ბავშვზე ერთი კვირის დაკვირვებითაც შეგვიძლია მისი მისწრაფებების და ინტერესების აღმოჩენა:

„ბავშვი გიჩვენებთ ამას, რა აინტერესებს. რომ დააკვირდეთ ბავშვს ერთი კვირის განმავლობაში, დაინახავ, საითკენ უფრო მიისწრაფვის შვილი. თუ ეს ვერ დავინახეთ, ჩვენ ეს არ გვიშლის ხელს, რომ ​შევთავაზოთ სხვადასხვა რამ. რომ დაინახავს ბავშვი, ის უკვე გააკეთებს არჩევანს. როდესაც მაგიდასთან სხედხართ და გაშლილია მაგიდა, შეიძლება არც იცოდეთ, რისი მირთმევა გსურთ, მაგრამ რომ დაინახავთ მაგიდაზე ამ კერძს, მიხვდებით.“

„ადამიანმა ხომ უნდა იხაროს ცხოვრებით. მე რასაც გთავაზობთ ჩემი შემოქმედებით და თქვენ ამას იღებთ, ეს არის ჩემი სიხარულის წყარო. სიხარულის გარეშე აბა რა იქნება ჩვენი ცხოვრება?! შემოქმედება სიხარულის წყაროა. ჩვენთან ცოტა მასწავლებელი ​აღვივებს ბავშვში შემოქმედებით უნარებს. განა იმიტომ, რომ ცოტა მასწავლებელია დაბადებული ამ უნარებით. ჩვენ ვზღუდავთ მასწავლებელს სტანდარტებით, არც იქით უნდა იყოს, არ აქეთ. სისტემა ზღუდავს პედაგოგს. მე არ მინდა, ვინმე დავადანაშაულო, მაგრამ ის, ვინც მასწავლებელს ხელმძღვანელობს, მას არ უბიძგებს შემოქმედებითობისკენ. ეშინია კიდეც, თუ მასწავლებელმა შემოქმედებითობა განავითარა, ვაითუ დაარღვიოს სახელმწიფო მოთხოვნები. მასწავლებელთა 15-20 % ყოველთვის უნდა ასცდეს სტანდარტს. სხვანაირად ახალი სტანდარტები როგორ დაიბადება?!“ - აღნიშნულ საკითხებზე შალვა ამონაშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დღე“

წაიკითხეთ სრულად