Baby Bag

„თაფლს და დარიჩინს სისხლის გამათხიერებელი თვისებები აქვს,“- თერაპევტ-დიეტოლოგი ასმათ კევლიშვილი

„თაფლს და დარიჩინს სისხლის გამათხიერებელი თვისებები აქვს,“- თერაპევტ-დიეტოლოგი ასმათ კევლიშვილი

თერაპევტ-დიეტოლოგმა ასმათ კევლიშვილმა კომშის სასარგებლო თვისებებზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ მისი კურკების ნახარში ბრონქიტის დროს ძალიან სასარგებლოა:

„განვიხილოთ თქვენთვის კარგად ნაცნობი კომში. როდესაც გვაქვს ბრონქიტი, ამ დროს კომშის კურკების ნახარში არის ძალიან კარგი. ერთი კომშის შიგთავსი უნდა ვხარშოთ ლორწოვანი, ბლანტი მასის მიღებამდე.  ჩავაგდოთ ორი ცალი მიხაკი და მასთან ერთად ვხარშოთ. მიხაკი ეხმარება ორგანიზმიდან ლორწოს გამოდევნას.​ შიგთავსი ხველის დამარბილებელია, მიხაკი კი ეხმარება ლორწოს გამოდევნას. ვისაც დაბალი არტერიული წნევა აქვს, შეუძლია ნებისმიერ საკვებს დაუმატოს მიხაკი და აიმაღლოს არტერიული წნევა. 2-3 წლამდე ბავშვებს მიხაკს არ ვუმატებთ.“

ასმათ კევლიშვილის თქმით, უმჯობესია, თუ კომშს შემწვარი ან მოხარშული სახით მივიღებთ:

„კომში უმჯობესია მივიღოთ შემწვარი ან მოხარშული, კომპოტის სახით. ცოცხალი ნაყოფი კუჭის ლორწოვან გარსს აღიზიანებს. გავჭრათ კომში შუაზე, ამოვიღოთ გული. გული, როგორც გითხარით, შეგვიძლია მოვხარშოთ. დანარჩენი გამოვაცხოთ ღუმელში. რომ გამოვიღებთ, ამის შემდეგ კომშს ვუმატებთ თაფლს და დარიჩინს.“

„თაფლი არის საბადო მთელი მინერალების. თაფლი არის სისხლის გამათხიერებელი.​ ასევე სისხლის გამათხიერებელი თვისება აქვს დარიჩინს. იმ სპეციალისტების თქმით, ვინც უშუალო კავშირში არიან კოვიდ-19-ის მართვასთან, სისხლის სტრუქტურა ისე იცვლება, რომ შეიძლება სულ არ ვიცოდეთ ჩვენი სისხლის გაბლანტებისკენ, შესქელებისკენ მიდრეკილების შესახებ და უცებ გართულდეს ისე, რომ ძალიან მაღალი მაჩვენებელი მივიღოთ სისხლის შედედების, რომელიც თრომბოზებისა და თრომბოემბოლიების გართულებებს გვაძლევს.ვისაც გაქვთ მაღალი არტერიული წნევა და შაქრის მაღალი შემცველობა სისხლში, დარიჩინი შაქარს და წნევას დაბლა სწევს,“ - აღნიშნულ საკითხზე ასმათ კევლიშვილმა ტელეკომპანია „პულსის“ გადაცემაში „ჩვენებური სურნელი“ ისაუბრა.

წყარო:​ „პულსი“

არ დაგავიწყდეთ !!!

Momsedu.ge-მ თქვენთვის, ქალებისთვის შექმნა ახალი სივრცე, სადაც ყველაზე მცოდნე დედები იყრიან თავს. ჯგუფის დასახელებაც სწორედ ასეა - „მცოდნე დედების ჯგუფი“, რომლის საშუალებით დედები ერთმანეთს საკუთარ გამოცდილებას გაუზიარებენ. (ჯგუფში გასაწევრიანებლად ნახეთ ბმული - „მცოდნე დედების ჯგუფი“)

,,ვინც სახლშია, მიიღოს ბევრი წყალი, იმოძრაოს და ასევე, მიიღოს ლიმონი, რომელსაც სისხლის გამ...
„ვინც სახლში გადის მკურნალობას, პირველ რიგში წყლის მიღებაა ყველაზე კარგი. ასევე აუცილებელია მოძრაობა. კორონავირუსს საშინელი სისუსტე ახასიათებს, ადამიანს განძრევაც კი არ უნდა, მიუხედავად ამისა,&nb...

შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

აკადემიკოსმა შალვა ამონაშვილმა ბავშვის ნიჭის აღმოჩენისა და მისი შემოქმედებითი უნარების წახალისების მნიშვნელობაზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ მშობელმა შვილის ნიჭიერება უნდა წაახალისოს, თუმცა ბავშვის განსაკუთრებული უნარებით არ უნდა იტრაბახოს:

„მშობლები ისე მიეჩვივნენ თავიანთ ბავშვებს, რომ მარტო ცუდს ხედავენ მათში. ვიღაც ჩივის, რომ ბავშვი ზარმაცია ან მეტისმეტად აზვიადებენ რაღაც პატარას, რომ „ჩემი შვილი გენიოსია.“ ან ერთი აქვთ ხოლმე, ან მეორე. ​თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი ბავშვი ასეთია. შეუწყვე ხელი ბავშვს ნივთებით, საგნებით, საუბრებით, რომ ეს ნიჭი უფრო იფურჩქნებოდეს. დრო უნდა ამას. მამამ მეტი დრო მონახოს, დედამ მეტი დრო მონახოს.“

შალვა ამონაშვილის თქმით, ბავშვზე ერთი კვირის დაკვირვებითაც შეგვიძლია მისი მისწრაფებების და ინტერესების აღმოჩენა:

„ბავშვი გიჩვენებთ ამას, რა აინტერესებს. რომ დააკვირდეთ ბავშვს ერთი კვირის განმავლობაში, დაინახავ, საითკენ უფრო მიისწრაფვის შვილი. თუ ეს ვერ დავინახეთ, ჩვენ ეს არ გვიშლის ხელს, რომ ​შევთავაზოთ სხვადასხვა რამ. რომ დაინახავს ბავშვი, ის უკვე გააკეთებს არჩევანს. როდესაც მაგიდასთან სხედხართ და გაშლილია მაგიდა, შეიძლება არც იცოდეთ, რისი მირთმევა გსურთ, მაგრამ რომ დაინახავთ მაგიდაზე ამ კერძს, მიხვდებით.“

„ადამიანმა ხომ უნდა იხაროს ცხოვრებით. მე რასაც გთავაზობთ ჩემი შემოქმედებით და თქვენ ამას იღებთ, ეს არის ჩემი სიხარულის წყარო. სიხარულის გარეშე აბა რა იქნება ჩვენი ცხოვრება?! შემოქმედება სიხარულის წყაროა. ჩვენთან ცოტა მასწავლებელი ​აღვივებს ბავშვში შემოქმედებით უნარებს. განა იმიტომ, რომ ცოტა მასწავლებელია დაბადებული ამ უნარებით. ჩვენ ვზღუდავთ მასწავლებელს სტანდარტებით, არც იქით უნდა იყოს, არ აქეთ. სისტემა ზღუდავს პედაგოგს. მე არ მინდა, ვინმე დავადანაშაულო, მაგრამ ის, ვინც მასწავლებელს ხელმძღვანელობს, მას არ უბიძგებს შემოქმედებითობისკენ. ეშინია კიდეც, თუ მასწავლებელმა შემოქმედებითობა განავითარა, ვაითუ დაარღვიოს სახელმწიფო მოთხოვნები. მასწავლებელთა 15-20 % ყოველთვის უნდა ასცდეს სტანდარტს. სხვანაირად ახალი სტანდარტები როგორ დაიბადება?!“ - აღნიშნულ საკითხებზე შალვა ამონაშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დღე“

წაიკითხეთ სრულად