Baby Bag

„თუ ყოველდღიურად მივიღებთ კვერცხს, მეხსიერება მკვეთრად გაგვიუმჯობესდება,“- ლევან რატიანი

„თუ ყოველდღიურად მივიღებთ კვერცხს, მეხსიერება მკვეთრად გაგვიუმჯობესდება,“- ლევან რატიანი

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის გადაცემა „ექიმების“ წამყვანებმა კვერცხის სასარგებლო თვისებების შესახებ ისაუბრეს და მისი დღიურად მისაღები ნორმაც დაასახელეს:

„ქათმის კვერცხის სასარგებლო და საზიანო ეფექტებზე ძალიან ბევრს საუბრობენ. ზოგი ამბობს, რომ ეს პროდუქტი ძალიან კარგია. ზოგი მასში ყვითელი გულის არსებობის გამო ამას უარყოფს, ვინაიდან ეს გული ქოლესტერინს შეიცავს და ამბობენ, რომ იწვევს ათეროსკლეროზის განვითარებას. ამის გამო ზოგიერთი ადამიანი ერიდება მის მირთმევას. ზოგი პირიქით, ცილის ბუნებიდან გამომდინარე ძალიან ბევრს ჭამს. ზომიერი მიღების შემთხვევაში გულიც და ცილაც ადამიანის ჯანმრთელობისთვის სასარგებლოა.

დღეში ორი კვერცხი ის ოპტიმალური რაოდენობაა, რომელიც ბევრი პრობლემის პრევენციაშიც დაგვეხმარება. რა დაემართება ჩვენს სხეულს, თუ ყოველდღიურად ორ კვერცხს შევჭამთ? ადამიანის თავის ტვინში არსებობს უჯრედები - ნეიროციტები. ნეიროციტების მემბრანაზე არსებობს ნივთიერება ფოსფოლიპიდი. ის აუმჯობესებს მეხსიერებას მასში არსებული ქოლინის გამო. ქათმის კვერცხი შეიცავს ქოლინს. თუ ყოველდღიურად მივიღებთ კვერცხს, მეხსიერება მკვეთრად გაგვიუმჯობესდება.

კვერცხი გაგიუმჯობესებთ მხედველობას. ის მდიდარია ლუტეინით. ეს ნივთიერება განაპირობებს მკვეთრ, მახვილ და სუფთა მხედველობას. კვერცხი დიდი რაოდენობით შეიცავს D ვიტამინს, ასევე კალციუმს. ჩვენი ძვლოვანი სტრუქტურისა და კბილებისთვის ორივე უმნიშვნელოვანესია. კვერცხი ის საკვები პროდუქტია, რომელშიც შედის B ვიტამინის ჯგუფის ბიოლოგიურად აქტიური ნივთიერებები, განსაკუთრებით B12, რომელიც უამრავ ფიზიოლოგიურ პროცესში იღებს მონაწილეობას. თუ ყოველდღიურად მიიღებთ ორ კვერცხს, B12 დეფიციტის ანემია მკვეთრად იქნება შემცირებული. B12-ს აკისრია ანტიოქსიდანტური აქტივობის ფუნქცია. მისი დეფიციტის დროს მიმდინარეობს ღვიძლის გაცხიმოვნების პროცესი მეორადად.

კვერცხში შემავალი ქოლესტერინი პირიქით სასარგებლოა ჩვენთვის. კვერცხი ხელს უწყობს წონაში კლებას. ამერიკელი დიოტოლოგები დილით უზმოზე კვერცხის მირთმევის რეკომენდაციას გასცემენ. ასე დღის განმავლობაში შიმშილის გრძნობა უფრო ნაკლები იქნება.

კვერცხი პოსტმენოპაუზის ასაკის ქალებში 18%-ით ამცირებს სიმსივნის განვითარების რისკებს. კვერცხი სასარგებლოა იმ ქალბატონებისთვის, რომლებიც ორულობას გეგმავენ. მასში დიდი რაოდენობით არის ფოლიუმის მჟავა. კვერცხი ანელებს დაბერების პროცესს და კანს ამკვრივებს. ეს არის უახლესი ინფორმაცია კვერცხის შესახებ.“

წყარო: ​„ექიმები“

შეიძლება დაინტერესდეთ

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

„თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი შვილი ასეთია,“- შალვა ამონაშვილი

აკადემიკოსმა შალვა ამონაშვილმა ბავშვის ნიჭის აღმოჩენისა და მისი შემოქმედებითი უნარების წახალისების მნიშვნელობაზე ისაუბრა. მან აღნიშნა, რომ მშობელმა შვილის ნიჭიერება უნდა წაახალისოს, თუმცა ბავშვის განსაკუთრებული უნარებით არ უნდა იტრაბახოს:

„მშობლები ისე მიეჩვივნენ თავიანთ ბავშვებს, რომ მარტო ცუდს ხედავენ მათში. ვიღაც ჩივის, რომ ბავშვი ზარმაცია ან მეტისმეტად აზვიადებენ რაღაც პატარას, რომ „ჩემი შვილი გენიოსია.“ ან ერთი აქვთ ხოლმე, ან მეორე. ​თუ ბავშვი ნიჭიერია, არ უნდა ამას აფიშირება და ტრაბახი, რომ ჩემი ბავშვი ასეთია. შეუწყვე ხელი ბავშვს ნივთებით, საგნებით, საუბრებით, რომ ეს ნიჭი უფრო იფურჩქნებოდეს. დრო უნდა ამას. მამამ მეტი დრო მონახოს, დედამ მეტი დრო მონახოს.“

შალვა ამონაშვილის თქმით, ბავშვზე ერთი კვირის დაკვირვებითაც შეგვიძლია მისი მისწრაფებების და ინტერესების აღმოჩენა:

„ბავშვი გიჩვენებთ ამას, რა აინტერესებს. რომ დააკვირდეთ ბავშვს ერთი კვირის განმავლობაში, დაინახავ, საითკენ უფრო მიისწრაფვის შვილი. თუ ეს ვერ დავინახეთ, ჩვენ ეს არ გვიშლის ხელს, რომ ​შევთავაზოთ სხვადასხვა რამ. რომ დაინახავს ბავშვი, ის უკვე გააკეთებს არჩევანს. როდესაც მაგიდასთან სხედხართ და გაშლილია მაგიდა, შეიძლება არც იცოდეთ, რისი მირთმევა გსურთ, მაგრამ რომ დაინახავთ მაგიდაზე ამ კერძს, მიხვდებით.“

„ადამიანმა ხომ უნდა იხაროს ცხოვრებით. მე რასაც გთავაზობთ ჩემი შემოქმედებით და თქვენ ამას იღებთ, ეს არის ჩემი სიხარულის წყარო. სიხარულის გარეშე აბა რა იქნება ჩვენი ცხოვრება?! შემოქმედება სიხარულის წყაროა. ჩვენთან ცოტა მასწავლებელი ​აღვივებს ბავშვში შემოქმედებით უნარებს. განა იმიტომ, რომ ცოტა მასწავლებელია დაბადებული ამ უნარებით. ჩვენ ვზღუდავთ მასწავლებელს სტანდარტებით, არც იქით უნდა იყოს, არ აქეთ. სისტემა ზღუდავს პედაგოგს. მე არ მინდა, ვინმე დავადანაშაულო, მაგრამ ის, ვინც მასწავლებელს ხელმძღვანელობს, მას არ უბიძგებს შემოქმედებითობისკენ. ეშინია კიდეც, თუ მასწავლებელმა შემოქმედებითობა განავითარა, ვაითუ დაარღვიოს სახელმწიფო მოთხოვნები. მასწავლებელთა 15-20 % ყოველთვის უნდა ასცდეს სტანდარტს. სხვანაირად ახალი სტანდარტები როგორ დაიბადება?!“ - აღნიშნულ საკითხებზე შალვა ამონაშვილმა ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „იმედის დღე“ ისაუბრა.

წყარო: ​„იმედის დღე“

წაიკითხეთ სრულად